top of page

ד"ש מפרשת עקב 🎁



תמונה א':

המוני בית ישראל נוהרים להר הקודש, לבית המקדש. אלוקות אין סופית גלויה, מענגת, סוחפת. השתחוואה פנימית מול גדלות ה'.


תמונה ב':

חורבן הבית, החושך והשקר מבלבלים. הבהמיות והאגו חוגגים בראש חוצות. העיקר טפל והטפל עיקר, *גלות*.


בתוך המציאות המסוכסכת והמסובכת הזו.... הנחת תפילין? הדלקת נרות שבת? אהבת ישראל...? ככןןןן, *כאן* העומק נמצא.


בבית המקדש האירה אלוקות. העונג של הנברא "התערבב" בקשר עם ה'. כאילו הסתיר מעט את נוכחות הבורא.


אבל *דווקא* בגלות, במצב ש"לא בא לי". כאן המצוות הן👈 *רק* בגלל ציווי הבורא! *ה' עצמו לבדו*!

הגלות, איפוא, היא שלב המשך עמוק בקשר עם ה'.


"והיה עקב תשמעון...".

"עקב"- הוא זמן הגלות ("עקבתא דמשיחא"). בחושך אפשר להגיע ל"ברית", "חסד", ו"שבועה" של ה'.

מכאן ממשיכים לפרשת *"ראה"*, ראיה. בסוף זה גם צריך להאיר.🤗


שבת שלום שמחה ומבורכת🍷💐

(מעובד משיחת הרבי מה"מ לקוש חלק ט' עקב א')

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

אהבה בלי חשבון. היה זה במכת בכורות. מכה ואהבה בְּעִרְבּוּבְיָה?! במכת בכורות מידת הדין פגעה קשות במצרים על אכזריותם ורוע מעלליהם. *על פי דין*, גם אבותינו היו צריכים לִלְקוֹת. הם היו *שותפים פעילים* ב"

*המופע הראשון*, משה ואהרן בארמון פרעה, עומדים מול העריץ המצרי הכל יכול. שליחות הגאולה *מתחילה*. פרעה: מי אתם בכלל?! יאללה להתעופף. אהרן, ללא אומר, משליך את מטה האלוקים. המטה נהפך לתנין.🫣 פרעה: הצחקתם

bottom of page